Knauf Knauf

Prisikėlimo bažnyčios restauracijaKaunas, Lietuva

Weiter

Moderni Palangos koncertų salė, dar vadinama vasaros estrada, yra istorinėje miesto dalyje, senosios vasaros estrados vietoje iškilęs originalios architektūros kultūros kompleksas. Svarbiausia jo dalis – ištisus metus galinti veikti daugiafunkcė koncertų salė. Objekto techniniai sprendimai yra naujovė visai Lietuvai. Žinant Palangos kurorto reikšmę ne tik Lietuvai, bet ir už šalies ribų, naujoji koncertų salė vertinama kaip svarbus kultūros centras. 2013 metais pradėtas statybas planuojama baigti 2015 m. rugsėjo mėnesį. Fotografijos - Leono Garbačiausko.

PLAČIAU APIE KAUNO PRISIKĖLIMO BAŽNYČIOS RESTAURACIJĄ

test

Pastato funkcija

Vienas iš Kauno pasididžiavimų, matomas iš praktiškai bet kurio miesto vietos – Prisikėlimo bažnyčia – tai ne tik išskirtinės architektūros ir savitą istoriją turintis kultūros paminklas. Šią grakščią bažnyčią daugelis melomanų įsiminę ir dėl puikios akustikos, atsiveriančios erdviame minimalistiniame interjere.

Statybos užduotis

„YIT Kausta“ darbų vadovas Kazys Gurevičius, vadovavęs prieš dešimtmetį vykusiems Prisikėlimo bažnyčios restauravimo darbams ir sekantis pastato ir jį supančios aplinkos evoliuciją iki pat šių dienų, sako, kad bažnyčios akustikos tobulinimo darbai buvo nelengvas iššūkis: specialios medžiagos buvo gabenamos net iš Vokietijos, o akustikos tyrimų metų griebtasi ir šaunamųjų ginklų.

Prieš daugiau nei 80 metų pradėta statyti Prisikėlimo bažnyčia taip ir nebuvo panaudota pagal paskirtį – 1952 m. ją užgrobė į Lietuvą įsiveržusi sovietų valdžia. Penkiasdešimčiai metų bažnyčia virto radijo gamykla. Šis pasikeitimas statinį visiškai pakeitė – pristatyti keli papildomi aukštai, išdarkytos erdvės, iškastas projekte nenumatytas rūsys, viskas užgriozdinta. Tokią – visiškai nualintą – Prisikėlimo bažnyčią rado restauratoriai.

Tačiau išorės pasikeitimai nebuvo vienintelė problema. Sugrąžinus ankstesniąją išvaizdą restauratoriai pastebėjo, kad akustika bažnyčioje yra katastrofiška. Tačiau restauratoriai iššūkį priėmė. Nors 2004–aisiais, kai buvo pradėti akustikos tyrimai, galimybės buvo gerokai ribotesnės, nei šiandien, pasitelkus garsų akustikos ekspertą ir patyrusį statybinių medžiagų ir sistemų gamintoją buvo imtasi „švarinti“ bažnyčios akustiką.

Sprendimas

Akustikos tyrimams tuo metu pasitelktas 2011–aisiais anapilin išėjęs garsus erdvių akustikos sistemų specialistas architektas Vytautas Barkauskas. Atliekant akustikos tyrimus, dr. V. Barkauskas pasitelkė įvairius muzikos instrumentus, balsą, netgi atsigabeno specialius prietaisus, šaunamuosius ginklus. Rezultatai patvirtino pirminį nuogąstavimą – akustika tikrai buvo problemiška. Aukšti garso tonai didelėje erdvėje slopdavo po 6 sekundžių, žemi – tik po 13 sekundžių. Palyginimui – po restauracijos Prisikėlimo bažnyčioje žemų tonų skambesys slopsta po 1,6 sekundės, vadinasi, žmogaus ausis negirdi praktiškai jokio rezonanso.

Paklaustas, kaip pavyko pasiekti tokio rezultato, p. K. Gurevičius mini darnų architekto, restauratorių ir „Knauf“ medžiagų tiekėjų bei technikų darbą. Tam, kad bažnyčios sienos geriau sugertų garsą, reikėjo iš Vokietijos atsigabenti specialaus akustinio tinko, po langais ir kitose nepastebimose vietose sumontuotos specialios garso gaudykles, kurias pasitelkus sukurta visapusiška, profesionalo ausį tenkinanti akustinė sistema.

„Tuo metu, 2004-aisiais, nebuvo didelės statybinių medžiagų pasiūlos, tačiau mūsų pasirinkimas – profesionalios vokiškos kokybės „Knauf“ medžiagos – puikiai atitiktų net ir šiandieninius standartus. Be to, bendrovės indėlis į projektą nesibaigė vien tik medžiagų pristatymu – „Knauf“ technikai visada buvo šalia ir patarė, kaip geriausiai eksploatuoti medžiagas“, – prisimena K. Gurevičius.

Informacija paruošta 2014-11-07

Papildoma informacija

Prisikėlimo bažnyčios restauravimo projekto vadovo teigimu, bažnyčiai aprinktos medžiagos neturi galiojimo laiko, tad, nesant didelių gamtos ar žmogaus veiklos invazijų, tokia Prisikėlimo bažnyčia ir joje rengiamais dvasiniai ir kultūriniai renginiais, kokią Kaunas turi dabar, galėtų džiaugtis kelios ateities kartos.

Adresas

Aukštaičių gatvė 4, Kaunas 44147

Informacija apie naudotus produktus

Akustikos tyrimams tuo metu pasitelktas 2011–aisiais anapilin išėjęs garsus erdvių akustikos sistemų specialistas architektas Vytautas Barkauskas. Atliekant akustikos tyrimus, dr. V. Barkauskas pasitelkė įvairius muzikos instrumentus, balsą, netgi atsigabeno specialius prietaisus, šaunamuosius ginklus. Rezultatai patvirtino pirminį nuogąstavimą – akustika tikrai buvo problemiška. Aukšti garso tonai didelėje erdvėje slopdavo po 6 sekundžių, žemi – tik po 13 sekundžių. Palyginimui – po restauracijos Prisikėlimo bažnyčioje žemų tonų skambesys slopsta po 1,6 sekundės, vadinasi, žmogaus ausis negirdi praktiškai jokio rezonanso.

Paklaustas, kaip pavyko pasiekti tokio rezultato, p. K. Gurevičius mini darnų architekto, restauratorių ir „Knauf“ medžiagų tiekėjų bei technikų darbą. Tam, kad bažnyčios sienos geriau sugertų garsą, reikėjo iš Vokietijos atsigabenti specialaus akustinio tinko, po langais ir kitose nepastebimose vietose sumontuotos specialios garso gaudykles, kurias pasitelkus sukurta visapusiška, profesionalo ausį tenkinanti akustinė sistema.

„Tuo metu, 2004-aisiais, nebuvo didelės statybinių medžiagų pasiūlos, tačiau mūsų pasirinkimas – profesionalios vokiškos kokybės „Knauf“ medžiagos – puikiai atitiktų net ir šiandieninius standartus. Be to, bendrovės indėlis į projektą nesibaigė vien tik medžiagų pristatymu – „Knauf“ technikai visada buvo šalia ir patarė, kaip geriausiai eksploatuoti medžiagas“, – prisimena K. Gurevičius.