Knauf Knauf

Kauno atobusų stotis

Weiter

Kauno atobusų stotis

Kauno autobusų stotis buvo pastatyta prieš 80 metų. Stoties išvaizda ir architektūrini stilius išliko nepakitę iki 2015 metų, kuomet buvo imtasi rekonstrukcijos. Po 1,5 metų trūkusių darbų, objektas įvardijamas kaip ne tik didžiausia, bet ir moderniausia autobusų stotimi Lietuvoje. Rekonstruotoje Kauno autobusų stotyje veikia 21 išvykimo bei trys autobusų atvykimo aikštelės, atnaujintame pastate keleivių patogumui įrengta daugybė informacinių ekranų. Po ilgų remonto darbų duris atvėręs neatpažįstamai pasikeitęs Kauno autobusų stoties pastatas užima per 13 tūkst. kv. metrų plotą.

test

Paskirtis

Kauno autobusų stotis – svarbus ir modernus tarpmiestinio susisiekimo objektas, po rekonstrukcijos tapęs moderniu architektūros pavyzdžiu, kuriame įdiegtos modernios ir patogios paslaugų sistemos. Čia įrengtas keleivių savitarnos terminalas – pirmas toks bilietų pardavimo terminalas Lietuvoje. Stotyje įdiegta šiuolaikiška „drive“ paslauga, leidžianti atiduoti ar pasiimti savo siuntas neišlipus iš automobilio. Keleivių ir juos lydinčių ar pasitinkančių asmenų patogumui įrengta požeminė automobilių ir dviračių stovėjimo aikštelė. Autobusų stoties komplekse įsikūrė prekybos centras, įvairios parduotuvėlės, knygynas, kavinės.

Statybos užduotis

Rekonstruojant Kauno autobusų stotį dėmesys buvo skiriamas tiek pastato architektūros išskirtinumui ir modernumui, tiek darbų kokybei. Renkantis objekto architektūrinį stilių buvo orientuojamasi į ilgaamžiškumą ir minimalizmą – tokių pat reikėjo ir medžiagų. Viena iš statybos užduočių buvo kuo trumpesnis atliekamų darbų terminas – siekta, kad statybos kuo trumpiau jauktų miesto veidą, o patogumas ir estetinis sprendimas kauniečiams ir jų svečiams būtų pasiūlyti kuo greičiau.

Sprendimas

Pasirinkta nesenstanti stoties architektūros koncepcija: neįmantru, estetiškai modernu, subalansuota. Naujos autobusų stoties vidaus stilius įvardijamas kaip šiuolaikinis, skandinaviškas, minimalistinis. Ieškant originalesnių eksterjero sprendimų, pastato fasadas padengtas specialiai būtent Kauno autobusų stočiai Vokietijoje pagamintomis keramikos plokštėmis. Vidaus apdailai pasirinktos patogios montuoti ir daugeliui statybos bendrovių įprastos, patikimos, įvairioms aplinkos sąlygoms atsparios statybinės medžiagos. Tai leido sutaupyti laiko neprarandant kokybės bei laikytis numatyto darbų grafiko.

Informacija parengta 2017 m. balandžio mėn.

Papildoma informacija

Per parą Kauno autobusų stotyje apsilanko per dešimt tūkstančių žmonių, atvyksta vidutiniškai 700 tarpmiestinių ir tarptautinių autobusų. Kauno stoties rekonstrukcijos projekto vertė – 9 mln. eurų. Kauno autobusų stoties rekonstrukcijos projekto autorius – architektas Gintaras Balčytis (UAB „Dviejų grupė“). Kauno autobusų stoties projekto vystytojas – UAB „Kautros nekilnojamasis turtas”.

Adresas

Vytauto pr. 24, Kaunas.

Statybų metai

2015–2017 m.

Informacija apie naudotus produktus

„Knauf Red“ – priešgaisrinė 15 mm storio gipskartonio plokštė naudojama vidaus patalpose. Plokštė montuojama ant metalinių profilių arba medinio karkaso, gali būti klijuojama ant betono ar mūro. Plokštės paviršius raudonos spalvos, tipas – DF.

„Knauf Green“ (GKBI) – drėgmei, pelėsiui ir grybeliui atspari gipskartonio plokštė. Plokštę sudaro impregnuotas gipso branduolys su ≤10 proc. vandens įgėrimo galimybėmis, tad skirta naudoti drėgnose patalpose, pvz. virtuvėje, vonios kambaryje. Vidaus darbams skirta medžiaga pasižymi didelėmis dizaino galimybėmis, „Knauf Green“ plokštės tipas – H2.

„Knauf CW“ – profilis gipskartonio konstrukcijoms montuoti. Šie profiliai dažniausiai naudojami pertvarinių konstrukcijų, sienų apkalų ir lubų sistemų montavimo darbams. Gipskartonio plokštės tvirtinamos savisriegiais sraigtais. Profilių nugarėlėje kas 50 cm yra raidės „H“ formos perforaciniai įspaudai, kuriuos statybos vietoje galima atverti ir per juos perkišti mažesnius vamzdžius, kabelius ir laidus. Dėl skirtingo šoninių dalių ilgio profilius galima jungti – sudėti vieną į kitą. Skardos storis – 0,6 mm.

„Knauf UW“ – profilis, naudojamas montuojant lubų ir sienų karkasus. Šie profiliai tvirtinami kaip perimetriniai profiliai prie esamų konstrukcinių elementų (sienų, grindų ir lubų) arba naudojami kaip CW, MW ir UA profilių jungiamasis elementas. Dėl perforuotos nugarėlės juos paprasčiau tvirtinti mūrvinėmis, nes nereikia papildomai matuoti atstumo. Skardos storis – 0,6 mm.

„Knauf Uniflot“ gipsinis glaistas skirtas gipskartonio plokščių siūlėms glaistyti. Jis taip pat tinka perforuotų akustinių gipso plokščių siūlėms formuoti, sausų gipso plokščių Knauf Brio / Knauf Brown grindų siūlėms. Aukštos kokybės su specialiais priedais sukurtas glaistas naudojamas vidaus darbams. Priemonė skirta dirbti rankomis, lengvai glaistomas ir paprastai nuvalomas nuo įrankių.